سن مناسب برای لمینت دندان
تاریخ : یک شنبه 21 آذر 1400
نویسنده : فردین فروغی

ونیرها مناسب دهانی که در حال رشد است نیست

رشد استخوان فک بانوان تا حدودا 17 سالگی متوقف نمی شود. رشد استخوان فک مردان ممکن است تا حدودا 20 سالگی متوقف نشود. به عنوان یک قانون کلی، دندانپزشکان قبل از دریافت ونیر پرسلن به بیماران زیر این سنین توصیه می کنند که - حتی در صورت آسیب دیدن دندان ها – صبر کنند. ممکن است برخی از دندانپزشکان ونیر را برای بیماران

جوانتر از این سن پیوند دهند اما به شرایط موجود بستگی دارد.

نوجوانان همچنان رشد قابل توجهی دارند و به همین دلیل گزینه ی مناسبی برای پیوند لمینت نیستند. اگر یک لمینت خیلی زود پیوند داده شود ممکن است با رشد آتی وضعیت لثه ها و دندان ها تغییر کند و این زیبایی لمینت را خدشه دار می کند. به عنوان مثال، شکاف بین لمینت دندان و لثه ممکن است با گذشت زمان به چشم بیاید.

برای کودکان و نوجوانان کم سن، بهترین راه این است که دندان شکسته یا تراشیده را با کامپوزیت دندان بپوشانند. پیوند کامپوزیت، مانند لمینت نیازی به برداشتن مینای دندان ندارد. این مزیت آنها را به گزینه ی بسیار بهتری تبدیل می کند. علاوه بر این، پیوند کامپوزیت به راحتی قابل برداشتن نیز می باشد. اگرچه این ماده آنگونه که می گویند مثل یک لمینت دندان محکم نیست اما هزینه کمتری دارد و می تواند یک یا دو بار جایگزین شود تا زمانی که کودک به اندازه کافی برای لمینت دندان بزرگ شود.

البته به خاطر داشته باشید که دندان های سالمی که مشکلات جزئی مانند تغییر رنگ ملایم یا تراکم بیش از حد دارند، می توانند به جای لمینت دندان با Invisalign یا سفید کردن دندان ها درمان شوند. از آنجا که لمینت ها به برداشتن مینا از سطح دندان نیاز دارند، حتی اگر یک نوجوان به اندازه کافی برای پیوند آنها بزرگ شده باشد، قبل از انجام این کار باید خیلی با دقت فکر کنند. بعضی اوقات دندان های طبیعی سالم نسبت به لمینت ها برتر هستند.

جایگزین لمینت دندان در سنین پایین و نوجوانان چه روشی است؟

معمولاً برای کودکان و نوجوانان در سنین پایین که به سن مناسب لمینت دندان نرسیده‌اند، برای اصلاح دندان و فواصل باز بین دندانی از درمان‌های جایگزین استفاده می‌شود. یکی از این درمان‌های جایگزین ارتودنسی است.

متخصصان ارتودنسی و دندانپزشکان معتقدند بهترین سن برای ردیف کردن دندان‌ها با انجام ارتودنسی بین سنین 10 تا 14 سالگی است. اگرچه بریس ها را می‌توان تقریباً در هر سنی به دهان اضافه کرد، اما محدوده سنی ذکر شده در واقع بهترین زمان برای انجام این عمل اصلاحی در دندان است، زیرا دهان و فک در سنین 10 تا 14 سالگی هنوز در حال رشد هستند و فک و ناحیه اطراف دهان در این دوره زمانی گسترش یافته و رشد می‌کند.

روش دیگری که برای کودکان و نوجوانان که سن مناسب لمینت دندان را ندارند پیشنهاد می‌شود استفاده از کامپوزیت دندان به جای لمینت است. با استفاده از این روش به مینای دندان آنها آسیب وارد نشده و تراشیده نمی‌شود.

همچنین مشکلات جزئی مانند تغییر رنگ دندان‌های سالم این افراد را می‌توان با سفید کردن دندان‌ها درمان کرد. پس اگر فرزند شما در سنین توصیه شده برای لمینت دندان نیست، بهتر است با استفاده از روش‌هایی مانند ونیر کامپوزیتی برای ترمیم دندان‌های وی کمک گرفته شود. درنتیجه آسیبی به مینای دندان وارد نشده و دندان‌هایشان سالم می‌ماند. آنها می‌توانند پس از رسیدن به سن مناسب اقدام به لمینت کنند.

 

https://raharadfar.com/laminate/

 

https://www.slideshare.net/soham911/laminates-veneers

 

سلامت دهان و دندان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و بسیار مهم است که دندان‌های شما در بهترین وضعیت باشند. افراد جوان برای افزایش جذابیت و زیبایی به انجام اعمال دندانپزشکی زیبایی به‌عنوان راه حلی برای رفع انواع مشکلات دندانپزشکی روی می‌آورند. در این مقاله درباره لمینت دائم و متحرک دندان و همچنین سن مناسب لمینت دندان صحبت شد.




|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
برچسب‌ها: کامپوزیت ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید